Gramy! Heroes 3 – Kampania Tnij i Siecz (1/4)

Kampania Tnij i Siecz
Misja 1 – Rozbijanie głów

Prolog

Ta stosunkowo górzysta część Avauntnell od wieków była domem dla wielu plemion barbarzyńców (zapewne dlatego, że leży w pobliżu Krewlod). Podejmowane przez Erathiańczyków próby osiedlania się w tej okolicy zazwyczaj spełzały na niczym, głównie ze względu na niegościnne ukształtowanie terenu oraz najazdy rdzennych mieszkańców krainy. Jednak można tu znaleźć jedno lub dwa miasta…

Specyfikacja

  • Poziom trudności (sugerowany): 130% (wieża);
  • Rozmiar: M;
  • Maksymalny poziom bohaterów: 10;
  • Warunki wygranej: zdobycie Czaszkowego Hełmu lub standardowe;
  • Warunki przegranej: utrata bohatera (Crag Hack);
  • Premie początkowe: (a) 40 goblinów, (b) 20 wilczych jeźdźców lub (c) 15 orków.

Kampania Tnij i Siecz Misja 1 (powierzchnia)Kampania Tnij i Siecz Misja 1 (podziemia)

Początek przygody

Crag Hack ma za zadanie zdobyć czaszkowy hełm, znajdujący się w posiadaniu dość potężnego barbarzyńcy. Aby tego dokonać, będziemy musieli dostać się do jego twierdzy w prawym górnym rogu mapy. Jednak wcześniej koniecznym okaże się po pierwsze zbudowanie armii, a po drugie pokonanie drugiego z przeciwników, wyposażonego w dwie twierdze na północnej części mapy oraz nierozwinięty zamek.

Jako premię początkową osobiście wybrałem orki, jednak generalnie wszystko zależy od stylu gry, premie do wyboru są dość zrównoważone. Naszym pierwszym zadaniem będzie pokonanie bohatera, który stoi nam na drodze. Staramy się uczynić to bez większych strat, eliminując na początku jego hobgobliny, a następnie resztę armii. Następnie ruszamy ścieżką w stronę neutralnej twierdzy, którą zajmujemy po pokonaniu neutralnego oddziału przed miastem oraz pojedynczych obrońców wewnątrz. To będzie nasza baza wypadowa oraz miejsce gromadzenia wojsk. Niestety, nie możemy w tym mieście rekrutować bohaterów. Jednak i na to znajdziemy sposób.

Opanowanie okolicy

Ale po kolei. Po zdobyciu twierdzy przejmujemy stopniowo pobliskie kopalnie, luźne zasoby i artefakty. Uzupełniamy swoje wojsko, aż zbierzemy całkiem silną armię. Na północ od naszej lokalizacji znajdują się trzy siedliska goblinów, które warto regularnie odwiedzać. Z kolei na lewo od miasta zbudowana została wieża orków. Położona jest ona nad małym jeziorkiem. Na północ od tegoż jeziorka znajdziemy karczmę, w której rekrutujemy około 2 bohaterów pomocniczych. Obok natkniemy się także na ciemnoniebieski namiot klucznika, również istotny z punktu widzenia celu misji.

Taktyka na wroga

Prędzej czy później napotkamy na swojej drodze bohaterów przeciwnika. Niezwykle ważnym jest, aby zaatakować go, zanim ten uzyska nad nami znaczącą przewagę. Na szczęście będzie on swoje oddziały najpewniej rozdzielał pomiędzy kilku herosów, których my możemy pokonać pojedynczo z pomocą Craga Hacka. Posiadamy również przewagę jakościową, jeśli chodzi o jednostki – czerwony nieprzyjaciel nie może bowiem rekrutować behemotów ani ulepszać cyklopów. Warto więc jak najszybciej zacząć szkolić jednostki 7. poziomu, a z czasem również 6-poziomowych strzelców. Z kolei wróg ma do dyspozycji kilka obozów uchodźców i w tym wypadku nie ma żadnej reguły – jeśli będziemy mieli pecha, napadnie nas z jakimiś pojedynczymi smokami, jeśli nie, to nie zyska na tych obozach nic. Tak czy inaczej gdy już zbierzemy dość dużą armię z udziałem behemotów i większości ulepszoną, powinniśmy przystąpić do ofensywy.

Mamy do dyspozycji dwa kierunki. Idąc od lewa natrafimy od razu na jedną z jego twierdz i najprawdopodobniej na główne siły wroga. Ta ścieżka jest z jednej strony ryzykowna, ale z drugiej umożliwia zajęcie dwóch twierdz po kolei w bardzo niewielkich odstępach czasowych (są one położone blisko siebie i połączone ścieżką). Ja jednak wybrałem drogę na prawo, aby wciągnąć nieprzyjaciela w pułapkę. Na początku natkniemy się na nierozbudowany zamek, który z łatwością powinniśmy zająć. Nieco nad nim leży twierdza wroga, gdzie już możemy napotkać się z oporem. Cały czas uważam również na nasze główne miasto, w którym warto umieścić bohatera i stale powiększać garnizon. Po zajęciu pierwszej twierdzy wroga możemy uzupełnić armię, a także nająć herosa pomocniczego, którym zajmiemy okoliczne ziemie. Następnie przystępujemy do ataku na drugą twierdzę.

Defensywa i dalsza rozbudowa

Gdy wszystkie cztery miasta znajdą się w naszych rękach, najprawdopodobniej będziemy je jeszcze musieli obronić, ponieważ wróg wciąż posiada dość silnych bohaterów (o ile wcześniej ich nie pokonaliśmy). Istnieje także szansa, że jeśli będziemy unikać spotkań z wrogiem, ten po siedmiu dniach uda się na wygnanie – taką metodę zastosowałem w swojej walce, aby uniknąć niepotrzebnych strat, gdy Crag Hack osiągnął już maksymalny poziom oraz zdobył większość sensownych artefaktów.

Po wyeliminowaniu przeciwnika czerwonego, przystępujemy do rozbudowy naszej armii. Musimy przygotować się na dość trudną bitwę, gdyż brązowy nieprzyjaciel nie tylko zgromadził w międzyczasie sporo wojska, ale również sam ma dość dobre statystyki. Aby jednak w ogóle myśleć o wejściu na jego tereny, musimy jeszcze zrobić dwie rzeczy. Po pierwsze odwiedzić czerwony namiot położony na górze mapy, nieco na prawo od najbliżej położonej ziem wroga twierdzy. Następnie udajemy się do podziemi, gdzie pokonujemy trolle. Teraz strażnik przepuści nas na ziemie brązowego.

Ostateczne starcie

Po zgromadzeniu armii ze wszystkich trzech twierdz (cyklopy ulepszamy w forcie na wzgórzu), a także odwiedzeniu Cragiem Hackiem budynków zwiększających statystyki, idziemy na teren nieprzyjaciela, w stronę jego stolicy. Bitwa, jak już zaznaczałem, nie należy do najłatwiejszych, nawet z pewną przewagą liczebną po naszej stronie. Kiedy podbijemy wrogie miasto oraz pokonamy bohatera zdobywamy czaszkowy hełm i ruszamy do następnej misji.

Dodaj komentarz