Gramy! Heroes 3 – Kampania Tnij i Siecz (2/4)

Kampania Tnij i Siecz
Misja 2 – Czarna owca

Prolog

Wróciłem do tawerny, aby oddać Sandro ten paskudny hełm, którego tak bardzo pragnął. Teraz chce, bym przyniósł mu jakiś miecz należący do Rycerza Śmierci. Ponoć ten opancerzony chuderlak chowa się gdzieś w bagnach, więc będę musiał przedrzeć się przez mile błota, nim będę miał szansę wydrzeć miecz z jego zimnych, martwych rąk!

Specyfikacja

  • Poziom trudności (sugerowany): 130% (wieża);
  • Rozmiar: M;
  • Maksymalny poziom bohaterów: 15;
  • Warunki wygranej: zdobycie Miecza Rycerza Śmierci lub standardowe;
  • Warunki przegranej: utrata bohatera (Crag Hack);
  • Premie początkowe: (a) ul. Wieża orków, (b) 5000 sztuk złota lub (c) Większy Korbacz Gnolli.

Kampania Tnij i Siecz Misja 2 (powierzchnia)Kampania Tnij i Siecz Misja 2 (podziemia)

Pierwsze kroki

Kiedyś misja ta sprawiała mi sporo problemów, jednak lata praktyki robią swoje i po ponownym włączeniu jej teraz poszło gładko za pierwszym razem. Nieprzyjaciel posiada przewagę liczebną i strategiczną, ale możemy ją łatwo zneutralizować, zadając kilka mocnych ciosów, po których jego potęga się załamie.

Naszym głównym zadaniem jest odebranie nieumarłemu bohaterowi Marzethowi miecz rycerza śmierci, jednak póki co będziemy musieli przedrzeć się przez ziemie bractwa, aby w ogóle do niego się dostać. Jako premię początkową moim zdaniem najlepiej wybrać korbacz gnolli – 4 punkty ataku na start piechotą nie chodzą i ułatwią nam znacznie czyszczenie mapy.

Podobnie jak w poprzednim zadaniu w naszej bazie nie możemy rekrutować bohaterów. Co więcej, jesteśmy ograniczeni wyłącznie do rady osady pod względem dochodowym. Z pomocą przychodzą budynki znajdujące się w pobliżu miasta – odpowiednio karczma (gdzie już na początku najlepiej zrekrutować co najmniej dwóch herosów) oraz kopalnia złota (którą zajmujemy równolegle z tartakiem i odkrywką rudy). Okolica jest obfita w surowce i zawsze wszystkie niezbędne złoża, dzięki czemu możemy systematycznie rozbudowywać naszą produkcję stworzeń. U dołu nasze ziemie są zamknięte niebieską bramą, zza której niedługo zacznie nas odwiedzać przeciwnik (gdy się to stanie, atakujemy go). Pierwszym więc celem będzie dla nas zlokalizowanie i odwiedzenie niebieskiego namiotu klucznika.

Przygotowania do ofensywy

Aby tego dokonać ruszamy na zachód, mijając po drodze kryjówki rozbójników oraz namiot nomadów. Naszym oczom ukaże się nierozwinięta twierdza, której największą zaletą jest możliwość zbudowania ratusza oraz obecność karczmy. Zwróćmy uwagę na monolit wyjścia, który od czasu do czasu będzie wykorzystywać przeciwnik – należy więc zachować ostrożność. Ścieżka prowadząca w lewo od wspomnianej twierdzy doprowadzi nas prosto do namiotu, strzeżonego przez czarodziejskie smoki. Oflagowujemy go czym prędzej, a następnie wracamy do głównej bazy po dodatkowe wojsko, ewentualne ulepszenia oraz regenerację many.

Przed wybraniem się na ziemie wroga powinniśmy wyposażyć Craga Hacka jeszcze w dwa artefakty, ulokowane w naszej strefie początkowej. Tarczy ze smoczych łusek strzegą cyklopy, natomiast kolczugi – czerwone smoki. Łącznie artefakty te dadzą nam po 7 punktów ataku i obrony, co w połączeniu z korbaczem oraz statystykami naszego bohatera da nam zdecydowaną przewagę „intelektualną” nad przeciwnikiem. Ponadto do momentu przekroczenia niebieskiej bramy Crag Hack siłą rzeczy osiągnie już maksymalny poziom 15 lub zbliżony, więc będziemy już mieli doszlifowane umiejętności.

Inwazja

Idąc ścieżką przez rzeczoną bramę natkniemy się na pierwszy wrogi zamek. W moim wypadku to właśnie tutaj stoczyłem najcięższą bitwę z głównymi siłami przeciwnika, znacznie przewyższającymi moje, jednak dzięki statystykom oraz odpowiedniej taktyce i wykorzystaniu czarów udało mi się zwyciężyć, zachowując rozsądną liczbę żołnierzy. Tak czy siak zajmujemy to miasto, rekrutujemy kolejnych bohaterów i za ich pomocą eksplorujemy i zajmujemy wrogie budynki. Kolejne zamki wroga znajdują się na południowy wschód oraz północny zachód od zdobytego przez nas grodu. Przy czym aby do nich wejść, będziemy musieli odwiedzić odpowiednio czerwony i zielony namiot klucznika. Obydwa one znajdują się niedaleko tych zamków, co znacznie ułatwia sprawę.

Nie mniej przeciwnik również nie próżnuje nawet po pobiciu jego głównych sił wciąż posiada dość spore odwody. Podczas gdy my będziemy zajęci obleganiem zamku, on może dostać się na nasze tyły przy pomocy monolitu. Znajduje się on w pobliżu północno-zachodniego miasta (strzeżonego zieloną bramą). Warto, aby w takiej sytuacji Crag Hack również skorzystał z tego przejścia, pokonując wrogiego najeźdźcę, a przy okazji uzupełniając wojsko.

Kiedy wrócimy na ziemie wroga głównymi siłami (zakładając scenariusz, który opisałem wyżej), odwiedzamy kolejno namioty i przejmujemy wrogie miasta, jednocześnie oflagowując siedliska i kopalnie przy pomocy naszych bohaterów pomocniczych. Kiedy trafimy do zielonego namiotu, warto przy okazji odwiedzić zielony portal ulokowany niedaleko niego. Umożliwia on przedostanie się na wysepkę, na której ogniste ptaki strzegą miecza ognia piekielnego.

Kluczowe zadanie

Po zajęciu wrogich miast i wygnaniu jego bohaterów możemy skupić się na głównym celu misji. Podczas eksploracji mapy na pewno już zetknęliśmy się z monolitem znajdującym się z kolei na południe od środkowego zamku, tuż obok gryfiego siedliska. Przenosi on nas na wyspę, na której oprócz artefaktów, fortu na wzgórzu i innych ciekawych lokacji i przedmiotów znajduje się wejście do podziemi (w lewym dolnym rogu mapy). To właśnie tam znajduje się Marzeth z interesującym nas artefaktem. Do walki z nim musimy się odpowiednio przygotować, posiada on bowiem 70 upiornych rycerzy oraz 70 krzyżowców (plus trochę wampirów). Jednak teraz nie goni nas już ani przeciwnik, ani czas, więc możemy spokojnie rozbudować armię, odwiedzić gildie magów i budynki powiększające statystyki, rozsiane po włościach bractwa rycerskiego, które właśnie zajęliśmy, aby ostatecznie udać się do podziemi, pokonać rycerza śmierci i odebrać mu jego miecz, a tym samym zakończyć misję powodzeniem.

Dodaj komentarz