Misja VI – Zamek Lamanda
Trzecie miasto (barbarzyńskie) znajdziemy na północnym zachodzie wysepki, na której zaczynamy (żółte kółko na mapce obok). Początek standardowy – zamek, drugi i trzeci bohater, przejmowanie strefy, szybkie dotarcie do kolejnej osady i dokończenie rozbudowy głównej bazy. Do Lamandy można się dostać jedynie przez wodę za pomocą statku. Jedyny port można wybudować w barbarzyńskiej osadzie na drugiej wyspie (niebieska obwódka na mapie). W celu dotarcia tam musimy skorzystać z połączenia portalowego oznaczonego przeze mnie dwoma czerwonymi kropami na mapie.
W tej chwili warto przypomnieć, że czarodziejki mają większy ruch na morzu. Zatem kapitanami większości naszych statków niech zostaną właśnie one. Pierwszy okręt wysyłamy do latarni morskiej, której położenie zaznacza zielona obwódka. Z racji tego, że przesyłanie oddziałów bezpośrednio do Zamku na wyspie zajęłoby dużo niepotrzebnego czasu, proponuję przesył łodzi do naszej macierzystej strefy (budujemy statek, rekrutujemy bohatera, dostarczamy statek zgodnie z zielonym szlakiem na mapce obok, wyładowujemy, zwalniamy generała i wchodzimy na okręt wybranym bohaterem).
Kiedy już będziemy gotowi (tzn. mamy dużą armię zebraną ze wszystkich miast), ruszamy na Lamandę. Na jej lądzie można wysiąść tylko w jednym miejscu. W tym leśnym labiryncie nietrudno się zgubić. Fioletowa trasa na mapce obok obrazuje drogę do stolicy, którą musimy zdobyć. Możemy po drodze podbijać napotkane miasta wroga i w miejsce naszych najsłabszych jednostek dać Feniksy. Kiedy już dotrzemy do celu, nie pozostaje nic innego, jak stoczyć bitwę z garnizonem obronnym.