Gramy! Kampania Tzar: Ciężar Korony (misja XI)

Kampania Tzar: Ciężar Korony
Solucja

Misja XI

Fabuła

Po kilku krótkich potyczkach stanęli przed wysokimi murami Wark Aven. W tle majaczyły ciemne wieże Zamku Zła. Borgh zamienił miasto w obóz wojenny. Sartor i Woolin zdecydowali się na atak z zaskoczenia z trzech stron jednocześnie. Liczyli na wsparcie mieszkańców Keany, którzy od kilku dni gromadzili się licznie pod swoimi sztandarami. Ghiron przypominał im nieustannie, że muszą działać szybko, zanim ludzie stracą wiarę w zwycięstwo, nie dając tym samym Borghowi sposobności do umocnienia swojej pozycji.

Opis przejścia

Oblężenie Wark Aven to jedno z najtrudniejszych, ale i najciekawszych zadań. Warto co jakiś czas dokonywać zapisów gry, bo w ferworze walk może zginąć któryś z naszych herosów (szczególnie, że oni najbardziej pchają się do przodu). Ta misja wymaga od nas robienia wielu rzeczy jednocześnie. Na początek ratujemy wieśniaków i bronimy ich przed natarciem wroga. Ci wieśniacy niech zbudują 2-3 koszary i sporo domów. Kiedy już zacznie brakować nam sił, będziemy mogli uzupełnić je dostawami Strzelców czy Pikinierów.

Następnie ruszamy na miasto z trzech stron. Kluczowa rola przypada tutaj machinom oblężniczym, które muszą stale niszczyć baszty i mury. Nie można rzucić się szaleńczo na zabudowania wroga, tylko zdobywać miasto stopniowo. Trzeba ponadto uważać na magów i golemy wroga, ale także na katapulty, które mogą nieźle przerzedzić nasze szeregi. Jeśli zacznie brakować wojsk, przybędą posiłki, musimy je dynamicznie sprowadzić na główny front.

Przebicie się przez kamienne mury to połowa sukcesu. Potem należy ostrzeliwać centrum miasta i dobić żołnierzami. Cały czas należy likwidować nieprzyjacielskie koszary i warsztaty. Po zniszczeniu zamku musimy szybko zrównać z ziemią wieżę magów. Zwycięstwo odniesiemy wtedy, gdy runie Zamek Zła. W międzyczasie Borgh i jego Zło uciekną z fortecy potężnym galeonem.

Dodaj komentarz