heroes of might and magic: a strategic quest

Budowle występujące w Heroes of Might and Magic: A Strategic Quest

W Heroes 1 wszystkie zamki mają analogiczną strukturę. Każdy z nich posiada zawsze 4 budynki wspólne dla ras (Karczmę, Studnię, Gildię Złodziei i czteropoziomową Gildię Magów) oraz jeśli leży nad wodą – Stocznię. Pozostałe 6 budowli to  siedliska stworzeń poszczególnych poziomów, charakterystyczne dla danego typu miasta.

Ogólnie rzecz biorąc, w grze do rozbudowy naszych włości wykorzystujemy złoto oraz kilka typów surowców, z czego wiodące w praktyce okażą się drewno i ruda. Jednocześnie gospodarka surowcowa różni się w zależności od poszczególnych miast. Dzięki swojej prostocie Heroes 1 dość dobrze ukazuje różnice pomiędzy frakcjami tanimi acz słabymi (Zamek Rycerza) a silnymi, ale kosztownymi (Zamek Czarnoksiężnika).

Tym nie mniej nie czarujmy się – rozbudowa w Heroes 1 jest bardzo prosta i intuicyjna. To jeszcze nie te czasy, w których nasze akcje wymagają poważniejszych wyliczeń i rozważań dotyczących rozwoju miasta (jak to miało miejsce już w dwójce, a przede wszystkim od trójki wzwyż). Nie mamy tutaj słynnego z Heroes 3 dylematu: Iść w Kapitol, czy pakować w siedliska? – z uwagi na brak tego pierwszego.

Szczegółowe informacje zawiera poniższe zestawienie.

Budynki Wspólne

gildia1karczma
gildia2zlodziej
gildia3studnia
gildia4stocznia

Zamek Rycerza

Siedlisko
Jednostka
chatachlop
torstrzeleckilucznik
kowalpikinier
zbrojowniazbrojny
placturniejowykonny
katedrapaladyn

Zamek Barbarzyńcy

Siedlisko
Jednostka
chataggoblin
chatazpatykow ork
jama wilk
lepiankaogr
  mosttroll
  piramidacyklop

Zamek Czarodziejki

Siedlisko
Jednostka
  domnadrzewierusalka
domekkrasnolud
torstrzeleckielf
krag druid
lakajednorozec
czerwonawiezafeniks

 Zamek Czarnoksiężnika

Siedlisko
Jednostka
grotacentaur
kryptagargulec
gniazdogryf
labiryntminotaur
bagnohydra
czarnawiezasmok

Artykuł utworzony 23.11.2012 r. dla Tajemnic Antagarichu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *