Budowle występujące w Heroes of Might and Magic: A Strategic Quest
W Heroes 1 wszystkie zamki mają analogiczną strukturę. Każdy z nich posiada zawsze 4 budynki wspólne dla ras (Karczmę, Studnię, Gildię Złodziei i czteropoziomową Gildię Magów) oraz jeśli leży nad wodą – Stocznię. Pozostałe 6 budowli to siedliska stworzeń poszczególnych poziomów, charakterystyczne dla danego typu miasta.
Ogólnie rzecz biorąc, w grze do rozbudowy naszych włości wykorzystujemy złoto oraz kilka typów surowców, z czego wiodące w praktyce okażą się drewno i ruda. Jednocześnie gospodarka surowcowa różni się w zależności od poszczególnych miast. Dzięki swojej prostocie Heroes 1 dość dobrze ukazuje różnice pomiędzy frakcjami tanimi acz słabymi (Zamek Rycerza) a silnymi, ale kosztownymi (Zamek Czarnoksiężnika).
Tym nie mniej nie czarujmy się – rozbudowa w Heroes 1 jest bardzo prosta i intuicyjna. To jeszcze nie te czasy, w których nasze akcje wymagają poważniejszych wyliczeń i rozważań dotyczących rozwoju miasta (jak to miało miejsce już w dwójce, a przede wszystkim od trójki wzwyż). Nie mamy tutaj słynnego z Heroes 3 dylematu: Iść w Kapitol, czy pakować w siedliska? – z uwagi na brak tego pierwszego.
Szczegółowe informacje zawiera poniższe zestawienie.
Budynki Wspólne
Zamek Rycerza
Siedlisko |
Jednostka |
Zamek Barbarzyńcy
Siedlisko |
Jednostka |
Zamek Czarodziejki
Siedlisko |
Jednostka |
Zamek Czarnoksiężnika
Siedlisko |
Jednostka |
Artykuł utworzony 23.11.2012 r. dla Tajemnic Antagarichu.