Na podstawie pierwszego poziomu można rozbić na czynniki cały charakter tego miasta. Rusałka jest szybka i skuteczna, powstrzymuje kontratak i lata. Same plusy, dlatego też przydaje się na każdym etapie rozgrywki. Jej minus stanowi niska liczba punktów życia. Dodatkowy atut stanowi możliwość zdobycia tych jednostek za darmo w siedliskach na mapie przygód.
Krasnoludy to swoiste zaprzeczenie zwinnych motyli. Ci toporni wojownicy mają co prawda świetne statystyki, siłowo najlepsze na swoim poziomie, jednak ich dramatycznie niska prędkość powoduje, że często swą rolę ograniczają do osłony Elfów i Druidów. Po ulepszeniu (Krasnoludzcy Wojownicy) ten parametr nieznacznie się poprawia, co zwiększa wartość jednostki.
Elfy strzelają dwukrotnie i mają bardzo dużo strzał w zapasie (aż 24), jednak ich statystyki pozostawiają wiele do życzenia. Są bowiem gorsze niż Krasnoludzkich Wojowników znajdujących się poziom niżej! Szczególny problem stanowi szybkość i życie. Sytuacja poprawia się po ulepszeniu i wówczas Wysokie Elfy dobijają już do czołówki poziomu.
Kolejnymi wojownikami Czarodziejki są Druidzi. Mają przeciętne parametry, ale cechuje je całkiem spore DMG i nie najgorsza szybkość. Po ulepszeniu (Wielcy Druidzi) mają także wyższą obronę i jeszcze lepszy speed. To ważne, bo niejednokrotnie zdarza się, że strzelec zostaje zablokowany przed oddaniem strzału.
Jednorożce są statystycznie podobni do Czempionów – różnią się jedynie niższą szybkością, nieco wyższą ceną oraz zdolnością oślepienia wroga (20% szans). To niezłe stworzenia, ważne w walce w polu.
Stawkę zamykają Feniksy o największej szybkości w grze. Te latające stworzenia, które w dodatku atakują dwupolowo i mają niezłe statystyki, stanowią doskonałych przodowników wojsk Czarodziejki. W porównaniu z Krzyżowcami są bardzo drogie, ale i tak tańsze niż Czarne Smoki.
Czarodziejki najchętniej pozyskują Wiedzę (50%), w mniejszym stopniu Moc (30%). Wzgardzają natomiast siłą fizyczną, co jednak w dalszej perspektywie stanowi błąd (samą magią nie wygrywa się bitew, a 10% szans na Atak czy Obronę to dosyć mało, ale wynika z charakteru zamku). Na szczęście na wyższych poziomach szansa na bojowe parametry wzrasta do 20% kosztem Wiedzy (30%), natomiast prawdopodobieństwo zdobycia Mocy jest wartością stałą.
Bohaterki zaczynają z Nawigacją na poziomie zaawansowanym oraz podstawowym stopniem mądrości . Ten pierwszy skill jest bezużyteczny, jeżeli na mapie nie ma wody. Ponadto mogą zdobyć Szczęście, Mistycyzm, Łucznictwo i Balistykę podczas awansowania. Nie mają szans na pozyskanie Nekromancji.
Kwatermistrz w Zamku Czarodziejki stawia na Wiedzę i Moc zaklęć podczas dowodzenia garnizonem broniącym miasto.
Zamek Czarodziejki to miasto bardzo zróżnicowane pod względem jednostek, ich typów, specjalności. Na pewno duże plusy to 2 poprawni strzelcy, 2 jednostki latające i najszybszy stwór w grze (Feniks) gwarantujący rozpoczynanie każdej walki. Do przydatnych należy powstrzymywanie kontrataku Rusałek, a także inne umiejętności unikalne wojowników tej frakcji. Co prawda tworzenie armii swoje kosztuje, ale generalnie można rzecz, że jest ona warta swojej ceny. Do minusów należy zaliczyć kiepską ścieżkę rozwoju bohaterek (magia zamiast siły fizycznej) i startową nawigację stanowiącą marnowanie slotu na suchych mapach. Zamek Czarodziejki fizycznie znajduje się w czołówce miast, podobnie zresztą pod względem strategicznym.
Budynki podstawowe
Gildia Magów
Budynki specjalne
Siedliska i jednostki
Siedlisko |
Jednostka |
Bohaterowie
Artykuł utworzony 23.12.2012r. dla Tajemnic Antagarichu.