

Wspomniane wcześniej Centaury stanowią początkowo podstawę armii, później ich rola słabnie ze względu na niski poziom, ale nigdy do zera – właśnie przez swoje strzelanie. Mają najwięcej HP ze wszystkich 1-lvlowców, pozostałe parametry uśrednione.
Kolejne Gargulce plasują się w czołówce swojego poziomu. Szybkie, latające, o dobrych statystykach odgrywają dużą rolę w armii.
Na trzecim poziomie znajdują się Gryfy. Posiadają zdolność ciągłego kontrataku, co w połączeniu z lotem oraz niezłymi statystykami czynią je niebezpiecznymi przeciwnikami.
Kolejnymi stworzeniami tego miasta są Minotaury. To dosyć silna piechota, w podstawowej wersji bardzo wolna, co zmniejsza jej role w ataku, po ulepszeniu w Minotaury Królewskie nabiera inicjatywy, czemu towarzyszy wzrost i tak już wyśrubowanych statystyk.
Piątą jednostkę stanowią Hydry – bardzo specyficzne. Na pierwszy rzut oka widać jej mankamenty: niska szybkość, średnie staty, wysoka cena. Posiadają jednak znakomite zdolności – wielopolowy atak i powstrzymywanie kontry. To czyni z Hydr ogromne zagrożenie dla przeciwnika.
Stawkę zamykają Smoki: Zielony, Czerwony i Czarny. Już w podstawie posiadają wybitne parametry, zdolność lotu, dwupolowy atak i odporność na zaklęcia. Wraz z każdym kolejnym ulepszeniem statystyki rosną, co w wersji finalnej czyni je najpotężniejszymi w grze. W zasadzie nie mają wad, tak jak w pierwszej części sagi. Jedyny problem (choć dosyć istotny) stanowi cena – siedlisko wraz z ulepszeniami kosztuje naprawdę dużo, a same jednostki są bardzo drogie. No ale przecież za szczęście trzeba płacić.
Czarnoksiężnicy swoje wykształcenie skupiają na magii, ze szczególnym wskazaniem na moc (50% w początkowej fazie rozwoju), wiedzę w nieco mniejszym stopniu (30%). Tym samym zaniedbują Atak i Obronę (po 10%), co stanowi błąd. Powyżej 10. poziomu szanse na zdobycie poszczególnych umiejętności podstawowych się spłaszczają do takich samych proporcji jak w przypadku Czarodziejki (Atak i Obrona po 20%, Moc i Wiedza po 30%).
Każdy bohater tego miasta zaczyna ze skillem Zwiadu na poziomie zaawansowanym oraz Mądrości na podstawie . Wraz z rozwojem postaci zdobywają najczęściej takie zdolności jak Mistycyzm, Sokole Oko czy Balistykę. Co ciekawe, Czarnoksiężnicy to jedyna klasa, która poza Nekromantami ma szansę na nauczenie się Nekromancji – jest ona znikoma, ale istnieje w przeciwieństwie do całej reszty.
Co zaś się tyczy dowódcy miasta na wypadek oblężenia, posiada on statystyki ze wskazaniem na Moc i Wiedzę.
Zamek Czarnoksiężnika posiada fizycznie najlepszą armię spośród wszystkich miast w grze. Prawie każda jednostka ubiega się o prym na swoim poziomie – ze względu na bardzo dobre statystyki oraz genialne umiejętności specjalne w wielu przypadkach. Duży plus stanowią 3 jednostki latające. Do minusów należy zaliczyć ogromne wydatki na rozwój Zamku oraz rekrutację samych wojsk, tylko jednego strzelca na niskim poziomie oraz „magiczną” ścieżkę rozwoju bohaterów (Moc i Wiedza zamiast siły).
Budynki podstawowe
Gildia Magów
Budynki specjalne
Siedliska i jednostki
Siedlisko |
Jednostka |
Bohaterowie
Artykuł utworzony 24.12.2012r. dla Tajemnic Antagarichu.