Gothic 2 Atariar Edition

Serwis Bractwo Spolszczenia poinformował, że zakończone zostało przygotowywanie nieoficjalnego moda – Gothic 2 Atariar Edition – w naszej rodzimej wersji językowej. To dobra informacja dla wszystkich fanów dodatków tego niezapomnianego uniwersum.

Dodatek można pobrać pod niniejszym linkiem: KLIK

Dla zainteresowanych przedstawiam podane przez twórców informacje na temat projektu, który znacznie rozszerza zawartość gry.

Opis modyfikacji Gothic 2 Atariar Edition

Modyfikacja autorstwa teamu Atariar/Ayaeng & Vaya – balansuje, integruje oraz implementuje nowe elementy rozgrywki, które rozbudowują głębię gry i ukazują świat wokół Khorinis jeszcze bardziej autentycznie. Została zachowana typowo surowa „atmosfera Gothic”. Znajdziemy tutaj nowe tekstury i obiekty jak drzewa, krzewy i trawy, czy też upiększone krajobrazy. Niezliczone poprawy bugów, przeróbki błędów logicznych oraz korekta dialogów i tekstów prowadzą do pełnego growego doznania.

Poprawki w modyfikacji odpowiadają pomysłom Atariara i opierają się na oryginalnym gothikowym klimacie. W jego odczuciu wiele addonów za mocno ingeruje w pierwotną rozgrywkę, przez co często te zmiany są nie na miejscu i psują imersję (np. dialogi bez dubbingu).

Celem tego moda jest, aby delikatnie wprowadzić zmiany oraz nowe funkcje w główną rozgrywkę, dlatego też jest on ściśle dostosowany pod preferencje autora. Prace nad nim trwały ponad rok.

Cechy modyfikacji

[spoiler name=”Cechy modyfikacji”]
  • Nowe modele (drzewa, roślinność, przedmioty…)
  • Nowe obiekty (drzewa, krzewy, trawa, rośliny)
  • Nowe potwory (np. goblińscy jeźdźcy, ognista harpia, pantera)
  • Wysokiej jakości tekstury
  • Nowe zadania: Chromanin, Kompendium
  • Szafy, szuflady, komody oraz sarkofagi możliwe do splądrowania
  • Ukryte skarby oznaczone konarami, kamieniami, kośćmi lub czaszkami wokół miejsc pochówku
  • Łupy do zebrania pod wodą
  • Nowy system punktów nauki
  • Nowe animacje
  • Akrobatyka możliwa teraz do wyuczenia tylko u nauczycieli
  • Nowy system modlitewny
  • Możliwość spania na śpiworze (ciepła owcza skóra)
  • Regeneracja życia i many po upływie czasu
  • Nowe pancerze oraz bronie
  • Możliwość usmażenia wszystkich kawałków mięsa naraz
  • Możliwość warzenia kilku mikstur naraz
  • Kilka nowych przepisów
  • Dodatkowe opcje w almanachu Xardasa
  • Pokazywanie pełnych nazw przedmiotów w świecie (np. esencja lecznicza zamiast mikstura)
  • Sposób chodzenia zależny od posiadanej gildii
  • Poprawy bugów oraz błędów związanych z eksploatacją
  • Wiele drobnych zmian i poprawek w estetyce
  • Drobne modyfikacje świata: przywrócono dwie niewielkie, nieużywane lokacje w Górniczej Dolinie
  • Górnicza Dolina sprawia wrażenie nieco bardziej niebezpiecznej
  • Ulepszona sztuczna inteligencja smoków
  • Czeladnictwo: zaimplementowano do gry ubrania czeladnicze
    • Bosper skupuje teraz również specjalne skóry takie jak skóra lodowego wilka, skóra pantery itd.
    • Constantino: Jako mag opłaca mu się sprzedawać ciemne grzyby, dostaniemy za to od niego jego specjały podnoszące trwale nasz poziom many.
    • Harad: Możliwość wyuczenia się teraz u niego również kucia dwuręcznych mieczy.
  • * Możliwe „bezgildyjne” przejście gry:
    • Drobne zadanie do zadecydowania o bezgildyjnym przejściu (Xardas).
    • W 4 rozdziale okolice Khorinis zostają oblegane przez orków i jaszczuroludzi.
    • Gracz dostaje możliwość wzięcia zadań od paladynów i najemników (smocze jaja dla Benneta, pierścienie orkowych przywódców dla Lorda Hagena, rogi cieniostwora dla Bustera itd.).
    • Różne nowe pancerze po drodze (zbroja świątynna Angara, zbroja myśliwego, pancerz łowcy, szata uczonych, zbroja księcia, szata mrocznej magii).
    • Xardas i Magowie Wody są gotowi pomóc w dziedzinie magii.
    • Korzystanie z magii nie stoi na przeszkodzie: Nauczycielami są Xardas, Magowie Wody oraz Milten na Irdorath. Kamienie runiczne można zdobyć podczas zadań, u kupców czy też po prostu znajdując.
  • Nowe dialogi z oryginalnym dubbingiem
  • Profesjonalne spolszczenie wysokiej jakości.

[/spoiler]

Balans

  • Przebalansowano bronie i magię
  • Zmieniono wartości pancerzy
  • Rozszerzono rutyny dla postaci
  • Większa indywidualność gildii
  • Poprawy bugów, błędów związanych z eksploatacją oraz korekta tekstów (również w polskiej wersji)

Więcej szczegółowych danych uzyskacie, wchodząc na odpowiednią stronę Bractwa.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *