Gramy! Kampania Tzar: Ciężar Korony (misja XIII)

Kampania Tzar: Ciężar Korony
Solucja

Misja XIII

Fabuła

Podróż trwała bardzo długo. Wędrowcy stracili rachubę dni i przywykli do nieogarniętego oceanu. Pogoda powoli zaczęła się zmieniać. Zaczęły wiać ciepłe wiatry, a słońce zaczęło prażyć jeszcze bardziej bezlitośnie. Nagle przed ich oczyma pojawił się ląd. Wyspy Alita.

Opis przejścia

Zaczynamy z pewnymi zasobami militarnymi na wyspie Ses. Naszym pierwszym zadaniem jest wybicie orków i przejęcie zamku na wschód od naszej początkowej lokalizacji. Następnie trzeba powoli rozkręcać gospodarkę: w tym celu rekrutujemy maksymalną liczbę wieśniaków i zaczynamy rąbać drewno dookoła siedziby. Stopniowo też tworzymy pola uprawne, magazyn przy skromnych (2000) złożach złota i stawiamy nowe domy. Wydobywamy ponadto kamień, dzięki któremu stawiamy stopniowo koszary (docelowo powinny być co najmniej 3), oprócz tego przydałby się warsztat i wieżyczki obronne.

W międzyczasie przypłynie do nas poselstwo od Vardala. Dowiadujemy się o oblężeniu wyspy Rea i o tym, że rycerz Bractwa Obrońców stacjonuje wraz ze sporą armią po zachodniej stronie tejże wyspy, oczekując na przybycie Sartora. Natychmiast się tam udajemy, aby porozmawiać z, jak się wkrótce dowiadujemy, starszym bratem głównego bohatera. Naszym zadaniem jest wyruszenie z odsieczą obrońcom miasta i poprowadzenie armii do zwycięstwa. Nie powinno sprawić to trudności, ponieważ Vardal zgromadził spore i silne oddziały. Kiedy już rozprawimy się z atakującymi, możemy przejąć kontrolę nad gospodarką Rei. Budujemy magazyny przy złożach złota i kamienia (do tego czasu nasze wykopaliska obok bazy na Ses są już na wykończeniu bądź całkiem się wyczerpały), zaczynamy wycinkę drzewa oraz zbieramy mięso dookoła farm i w pobliżu koszar. Rekrutujemy więcej wieśniaków, aby to wszystko szło sprawniej, a nasze wydobycie przynosiło duże dochody.

Koniecznie trzeba również zadbać o bezpieczeństwo wyspy, ponieważ z Ses będą napływać fregaty wypełnione po brzegi wojskami Borgha. W tym celu rozlokowujemy nasze statki dookoła wyspy. Warto dobudować kilka fregat wsparcia. Ponadto wzdłuż wybrzeża proponuję postawić serię baszt artyleryjskich. W ten sposób wróg nie ma szans zagrozić naszym zabudowaniom. Aczkolwiek w razie czego możemy naprawić i dobudować mury, postawić bramy w miejscach, gdzie przechodzą ścieżki, a później zamienić drewniane fortyfikacje na kamienne.

Teraz pozostało nam ostatnie, ale za to najtrudniejsze zadanie – trzeba zniszczyć zamek Borgha w Ses. Mamy dużo wojska, jednak niezbędne okażą się stałe dostawy żołnierzy i machin oblężniczych podczas oblężenia – właśnie w tym celu poleciłem zbudować 3 koszary (rycerze, strzelcy, pikinierzy) i warsztat (katapulty i balisty na zmianę). Miasto powinniśmy zdobywać stopniowo – miażdżyć kolejne segmenty podgrodzia, niszczyć strażnice, koszary i warsztaty, a następnie nieco się wycofywać i wzmacniać armię świeżymi siłami z południowej bazy. Warto przypuścić także atak morski (galeony i fregaty) połączony z desantem naszych wojsk w okolicach portu wroga. Kiedy już dotrzemy pod zamek, na początek sugerowałbym zniszczyć baszty artyleryjskie, a potem zalać siedzibę nieprzyjaciela gradem kul i strzał. Na wszystko mamy praktycznie nieograniczony czas, więc jeśli nie dajemy rady, możemy zwolnić tempa i dokonać przegrupowań. Cały czas uważaj na herosów, którzy mogą paść ofiarą balist Borgha.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *