W roku 2014 serwis Tajemnice Antagarichu zorganizował Konkurs Wiedzy o Mocy i Magii pod patronatem Ubisoftu, w którym to nagrody główne stanowiły nowe kopie gier Might and Magic X: Legacy. Jedno z zadań uczestników polegało na przedstawieniu projektu swojej propozycji dodatku do wybranego tytułu z uniwersum M&M lub Heroes. W tej miniserii przedstawimy niepublikowane dotąd nigdzie wcześniej najlepsze prace uczestników. Kolejność ich zamieszczenia nie jest ściśle powiązana z zajętymi miejscami (zadań było znacznie więcej), jednak naturalnie punkty za dodatek miały duży wpływ na ostateczny sukces. Pisownia oryginalna, oprócz drobnych korekt redakcyjnych, została zachowana. Tym razem zaprezentowana zostanie ciekawa koncepcja pod Heroes V, autorstwa Hayvena.
W pierwszej odkrywalibyśmy na nowo Enroth i Antagarich za pośrednictwem Raelaga i Findana. Dowiedzielibyśmy się, że część ludności przetrwała Rozliczenie i zbudowała nowy świat na gruzach starego. I że całkiem nieźle się im wiedzie. Udało im się nawet po setkach lat nawiązać łączność ze Starożytnymi (za pośrednictwem lordów dawnego Harmondale), co zapoczątkowało złotą erę w dziejach tubylców.
Pod koniec pierwszej kampanii Raelag i Findan odkrywają, że Zehir został pojmany i uwięziony w lochu, gdyż władze dowiedziały się o jego zamiarach podbicia krainy.
W drugiej kampanii, rzecz jasna, bohaterowie dążyliby do uwolnienia maga. Ba, sami muszą uciec z więzienia, gdyż o niewoli Zehira dowiedzieli się po wpadnięciu w zasadzkę (rzekomo mieli spotkać się z czarodziejem w pewnym zamku).
Kiedy Pierwszy z Kręgu jest już na wolności, wszyscy trzej uciekają do Ashanu i ustalają, że Zehir zniszczy portal i nigdy już nie wróci do sprawy, jednak mag, powodowany żądzą zysku, łamie obietnicę i prosi króla Imperium Jednorożców o wsparcie finansowe i militarne. Zawiązują sojusz, który ma na celu wspólny podbój Drugiego Świata, jak go nazwali. Na tym opierać się będzie cała trzecia kampania.