Gramy! Kampania Heroes 1: A Strategic Quest (misja II)

 Misja II – Archipelag

kampania heroes 1 - misja2.0

Sytuacja początkowa

Tym razem będzie trochę pływania – naszym zadaniem jest podbić wszystkie 12 miast w archipelagu złożonym z czterech wysp, po 3 zamki na każdej. Należą one do różnych lordów, walczących ze sobą nawzajem (północna – Czarodziejka, wschodnia – Barbarzyńca, południowa – Rycerz, zachodnia – Czarnoksiężnik), w zależności od wybranej nacji otrzymujemy którąś z nich. Nie da się ukryć, że na wodach wyraźną przewagę nad pozostałymi rasami posiada Czarodziejka (dodatkowy ruch, a dzięki temu możliwość szybkiego przerzucania swoich wojsk z wyspy na wyspę i ataku z zaskoczenia), dlatego jeżeli gramy właśnie nią – musimy jak najlepiej wykorzystać ten rarytas, a jeżeli nie – w pierwszej kolejności powinniśmy zlikwidować właśnie nią. Wrogowie w tej grze już trochę myślą, dlatego należy się trzymać podstawowej zasady – jak najszybciej ich wyprzedzić.

kampania heroes 1 - m2mapa1

Obrona

To, na czym musimy się skupić w pierwszej kolejności, to lokalizacja i podbicie miast w naszej strefie. Równocześnie należy czyścić mapę z bogactw, pokonywać strażników i flagować kopalnie (nie bać się! ryzykować! ale też czasem robić zapisy).  Mamy na to nie więcej jak dwa tygodnie, zatem trzeba dokupić jednego, a później dwóch herosów pomocniczych. Potem nadejdą pierwsze ataki. Należy je odpierać i koło 3. tygodnia ruszać na pierwszego nieprzyjaciela (jak już wcześniej pisałem, sugeruję tutaj Czarodziejkę, chyba że nią gramy – wtedy Czarnoksiężnika). Można zbudować łódkę lub użyć portalu znajdującego się na każdej wyspie (a najlepiej obu tych sposobów na raz).

Desant

Nieprzyjaciel raczej nie stawi zbyt dużego oporu. Kiedy przejmiemy drugą wyspę, gra stanie się dużo prostsza. Wybieramy kolejną wyspę i ją podbijamy, bacząc jednocześnie, aby nie dać się zaskoczyć atakiem nieprzyjaciela (powinniśmy mieć rozlokowane garnizony w miastach portowych). Przejęcie czwartej strefy powinno być już formalnością, po której możemy się cieszyć z opanowania całego archipelagu.

Parę razy napotkamy lampy dżinów strzeżone przez grupę duchów. W późniejszej fazie rozgrywki warto do nich zajrzeć. Na początku jednak nie mamy aż takich sił, żeby wdawać się w walkę ze zjawami. Znajdziemy też namioty nomadów. Można ich kupić, gdy mamy luki w armii.Jeśli chodzi o rozbudowę naszych włości – w stolicy ciśniemy, aby zrekrutować jak najwięcej jednostek (najlepiej 1-6). Do 2. tygodnia powinniśmy także zbudować zamek w którymś z miast na wyspie. Na środku archipelagu znajduje się Miasto Smoków – można je przejąć, a zyskamy dodatkowe 1000 sztuk złota dziennego przychodu. Obelisków w tej misji nie opłaca się odwiedzać (strata czasu).

kampania heroes 1 - m2screen1

kampania heroes 1 - misja2.2

Dodaj komentarz