Szkielety to najdroższe 1-poziomowe stwory, a zarazem posiadające najwyższe statystyki. Cena odgrywa w ich przypadku drugorzędną rolę, ponieważ głównym źródłem szkieletów nie jest rekrutacja, tylko nekromancja. W krótkim stosunkowo czasie można zdobyć duże oddziały tych jednostek za darmo.
Zombie są bardzo mało przydatne ofensywie. Mają bardzo niską prędkość (która po ulepszeniu – Zmutowane Zombie – nieco wzrasta), niczym się generalnie nie wyróżniają, nie mają też żadnych umiejętności dodatkowych.
Zdecydowanie lepiej w walce sprawdzają się Mumie – trzeci poziom nieumarłych. Posiadają stosunkowo wysokie statystyki, nie najgorszą prędkość (szczególnie po ulepszeniu w Królewskie Mumie) , a także bardzo cenną umiejętność – możliwość rzucenia klątwy na atakowanego przeciwnika (20% w przypadku podstawy i aż 30% po ulepszeniu).
Kolejne ciekawy persony – Wampiry . Ich nieulepszona wersja nie zachwyca, a jest dosyć droga. Latają i zadają niezłe obrażenia, ponadto powstrzymują kontrę. Wampirzy Lordowie to już klasa sama w sobie – poza wskazanymi wcześniej zaletami dochodzi wyższa prędkość, więcej punktów życia oraz zdolność wysysania krwi ofiar i odradzania się. Prawdziwa potęga, bardzo ważna dla Zamku.
Na piątym poziomie znajdują się jedyni strzelcy tego miasta, czyli Lisze. Zadają bardzo duże DMG, ale mają niskie HP (paradoksalnie przy stosunkowo wysokiej obronie). Atakują obszarowo, trafiając nie tylko w jednostką bezpośrednio uderzaną, ale również wszystkie dookoła. Po ulepszeniu (Potężne Lisze) zyskują, jeśli chodzi o życie oraz obronę, dzięki czemu nie musimy się już martwić tak bardzo o ich los. Ze względu na to, że tylko oni walczą na odległość w tym mieście, są niezastąpieni mimo wysokich kosztów produkcji.
Wreszcie Kościane Smoki – powstałe zapewne z trupów stworzeń wiernych Czarnoksiężnikowi (można domniemywać). Do żywych smoków brakuje im dosyć sporo, szczególnie szybkości i HP. Ich statystyki są średnie. Poza umiejętnością latania obniżają morale przeciwnika o 1 punkt.
Bohaterowie w tym zamku nieco bardziej interesują się walką w porównaniu do innych magów. Mają po 35% szans na pozyskanie Mocy tudzież Wiedzy oraz 15% na Atak lub Obronę. Taka sytuacja ma miejsce na początku. Później szanse się wyrównują do 25% na każdą statystykę. Zaczynają oczywiście z Nekromancją oraz Mądrością – obie umiejętności na poziomie podstawowym . W dalszej rozgrywce mają największe szanse na pozyskanie takich skillów jak Balistyka, Sokole Oko, Mistycyzm czy Znajdowanie Drogi. Nie mogą posiąść zdolności Dowodzenia (ze względu na charakter miasta i neutralne morale jego jednostek).
Kwatermistrz kierujący obroną miasta stawia na Moc i Wiedzę, jak w przypadku pozostałych magicznych miast.
Podsumowując Zamek Czarnoksiężnika jest dla wielu z pewnością atrakcyjny ze względu na swój klimat. Jego największą zaletę stanowi sama zdolność Nekromancji. W wadach należy uwzględnić wysoką cenę niektórych struktur. Co do jednostek – mamy tu zarówno stworzenia wybitne (np. Wampirzy Lord), jak i bardzo słabe (chociażby Zombie).
Budynki podstawowe
Gildia Magów
Budynki specjalne
Siedliska i jednostki
Siedlisko |
Jednostka |
Bohaterowie
Artykuł utworzony 24.12.2012r. dla Tajemnic Antagarichu.