Odkrywamy Heroes 2 – Artefakty

W drugiej części sagi HoM&M znajdziemy o wiele więcej magicznych przedmiotów wpływających na statystyki bohatera, morale i szczęście wojsk, prędkość poruszania się, pole widzenia i inne parametry istotne dla pozytywnego rezultatu misji – jest ich 99, z czego 17 pojawia się wraz z dodatkiem Price of Loyality. Artefakty zdobyć można na mapie przygód, gdzie leżą luzem bądź w skrzyniach w lokacjach typu krypta (np. na Cmentarzu), poprzez pokonanie wrogiego bohatera (jeśli nie ucieknie ani nie skapituluje).

Bohaterowie mogą przechowywać w ekwipunku maksymalnie 14 artefaktów, tak jak w poprzedniej części. Istnieje możliwość swobodnej wymiany przedmiotów między herosami tej samej flagi, z wyjątkiem Księgi Czarów, Fizbinu Nieszczęścia, Przeklętej maski oraz Weksla Fiskalnego.

Artefakty ataku i obrony

maczugadominium Grzmiąca maczuga dominium zwiększa twój współczynnik ataku o 1.
korbaczdomium Olbrzymi korbacz dominium zwiększa twój współczynnik do ataku o 1.
topordominium Potężny topór dominium zwiększa twój współczynnik ataku o 2.
mieczdominium Smoczy miecz dominium zwiększa twój współczynnik ataku o 3.
rogatyhelm Rogaty hełm zwiększa twoje współczynniki ataku i obrony o 1.
najmiecz Najznakomitszy miecz dominium zwiększa twój współczynnik ataku o 12.
najtarcza Najznakomitsza tarcza zwiększa twoje współczynniki ataku i obrony o 6.
helmochrony Wzmocniony hełm ochrony zwiększa twój współczynnik obrony o 1.
ochrekawice Pancerne rękawice ochrony zwiększają twój współczynnik obrony o 1.
ochtarcza Maskująca tarcza ochrony zwiększa twój współczynnik obrony o 2.
napiersnik Boski napierśnik ochrony zwiększa twój współczynnik obrony o 3.
rogatatarcza Rogata tarcza zwiększa twoje współczynniki ataku i obrony o 2.
najplaszcz Najznakomitszy płaszcz ochrony zwiększa twój współczynnik obrony o 12.
najkorona Najznakomitsza korona zwiększa wszystkie cztery współczynniki o 4.

Artefakty mocy i wiedzy

pierscien Pierścień mocy maga zwiększa twoją moc zaklęć o 2.
bransoleta Magiczna bransoleta czarodzieja zwiększa twoją moc zaklęć o 2.
brosza Brosza magii wiedźmy zwiększa twoją moc zaklęć o 3.
naszyjnik Tajemniczy naszyjnik magii zwiększa twoją moc zaklęć o 4.
bialaperla Biała perła zwiększa twoją moc zaklęć oraz wiedzę o 1.
najrozdzka Najznakomitsza różdżka magii zwiększa twoją moc zaklęć o 12.
najkostur Najznakomitszy kostur zwiększa twoją moc zaklęć oraz wiedzę o 6.
zwoj1 Pomniejszy zwój wiedzy zwiększa twoją wiedzę o 2.
zwoj2 Większy zwój wiedzy zwiększa twoją wiedzę o 3.
zwoj3 Wspaniały zwój wiedzy zwiększa twoją wiedzę o 4.
zwoj4 Doskonały zwój wiedzy zwiększa twoją wiedzę o 5.
czarnaperla Czarna perła zwiększa twoją moc zaklęć oraz wiedzę o 2.
najksiega Najznakomitsza księga wiedzy zwiększa twoją wiedzę o 12.
najkorona Najznakomitsza korona zwiększa wszystkie cztery współczynniki o 4.

Artefakty morale i szczęścia

medalhonoru Medal honoru zwiększa twoje morale
medalmestwa Medal męstwa zwiększa twoje morale
medalodwagi Medal odwagi zwiększa twoje morale
medaluznania Medal uznania zwiększa twoje morale
fizbin Fizbin nieszczęścia znacznie obniża twoje morale.
koniczyna Czterolistna koniczyna zwiększa twoje szczęście w czasie walki.
podkowa Złota podkowa zwiększa twoje szczęście w czasie walki.
lapka Królicza łapka zwiększa twoje szczęście w czasie walki.
moneta Szczęśliwa moneta hazardzisty zwiększa twoje szczęście w czasie walki.

Artefakty zwiększające ruch

butypodroznika Buty mobilności podróżnika zwiększają zasięg ruchu na lądzie.
kompas Prawdziwy kompas mobilności zwiększa zasięg ruchu na lądzie i morzu.
butynomada Buty mobilności nomada zwiększają zasięg ruchu na lądzie. sekstans Żeglarski sekstans mobilności zwiększa zasięg ruchu na morzu.

Artefakty surowcowe

sakiewka Bezdenna sakiewka złota daje ci 500 sztuk złota dziennie. drewno Niewyczerpana sterta drewna daje ci 1 sztukę drewna dziennie.
torba Bezdenna torba złota daje ci 750 sztuk złota dziennie. ruda Wiecznie pełny wóz rudy daje ci 1 sztukę rudy dziennie.
worek Bezdenny worek złota daje ci 1000 sztuk złota dziennie. fiolka  Bezdenna fiolka rtęci daje ci 1 sztukę rtęci dziennie.
weksel Weksel fiskalny powoduje stratę 250 sztuk złota dziennie. sakiewkakryszt Bezdenna sakiewka kryształów daje ci 1 kryształ dziennie.
ges Złota gęś zwiększa twój dochód o 10 000 sztuk złota na turę. sakiewkaklejnotow Bezdenna sakiewka klejnotów daje ci 1 klejnot dziennie.
sakiewkasiarki Bezdenna sakiewka siarki daje ci 1 uncję siarki dziennie.

Artefakty magiczne

ksiega Księga Magii pozwala korzystać z zaklęć. ksiegazyw Księga Żywiołów podwaja skuteczność zaklęć przywołujących żywiołaki.
plaszczogn Ognisty płaszcz zmniejsza o 50% obrażenia od ognia. plaszczlod Lodowy płaszcz zmniejsza o 50% obrażenia od zimna.
czepiec Czepiec zmniejsza o połowę koszt rzucania czarów umysłu. kapelusz Kapelusz czarodzieja przedłuża czas działania zaklęć o 10 tur.
helmblysk Hełm błyskawic zmniejsza o 50% obrażenia od błyskawic. piorunochron Piorunochron zwiększa o 50% zadawane obrażenia od błyskawic.
klepsydra Zaklęta klepsydra przedłuża czas działania zaklęć o 2 tury. oko Złe oko zmniejsza o połowę koszt rzucania klątw.
bryla Niestygnąca bryłka magmy zwiększa o 50% obrażenia zadawane od ognia. sopel Wiecznie zimny sopel zwiększa o 50% obrażenia zadawane od zimna.
rozdzkaneg Różdżka negacji chroni przed zaklęciem Rozproszenie magii. medalionsmierci Medalion śmierci chroni przed świętymi zaklęciami.
ankh Ankh zwiększa o połowę skuteczność zaklęć wskrzeszających. pierscienzyw Pierścień żywiołów zmniejsza o połowę koszt rzucania zaklęć przywołujących.
medalionwoli Medalion wolnej woli chroni przed Hipnozą. zegarek Złoty zegarek zwiększa skuteczność Hipnozy.
medalionzycia Medalion życia chroni przed zaklęciami śmierci. medalionsw Święty medalion chroni przed klątwami.
medalionwszystk Medalion wszystkowidzenia chroni przed Oślepieniem. medalionkin Kinetyczny medalion chroni przed paraliżem.
medalionspokoju Medalion spokoju chroni przed szaleństwem. wezpierscien Wężowy pierścień zmniejsza o połowę koszt rzucania błogosławieństw.

 Inne artefakty

teleskop Teleskop zwiększa pole widzenia o 1 punkt.
pierscienmocy Pierścień magii regeneruje 2 punkty magii co turę.
pioro Pióro dyplomaty zmniejsza koszty poddania się o 10%. maska Potworna maska nie pozwala armiom neutralnym dołączyć do bohatera.
balista Balista szybkości pozwala na podwójny atak katapulty podczas oblężenia zamku. woz Wóz z amunicją zapewnia nieograniczoną liczbę strzałów jednostek atakujących na odległość.
zlotyluk Złoty łuk powoduje, że strzelec zadaje obrażenia bez kar za przeszkody.

 Artefakty z dodatku Price of Loyality

andmiecz Miecz Andurana zwiększa twój współczynnik ataku o 5. andnapiersnik Napierśnik Andurana zwiększa twój współczynnik obrony o 5.
andhelm Hełm Andurana zwiększa twoją moc zaklęć o 5. andstroj Bitewny strój Andurana:

  • zwiększa współczynniki ataku, obrony i mocy o 5;
  • daje maksymalne morale i szczęście podczas walki;
  • dostarcza zaklęcia Miejski Portal.

 

swmlot Święty młot zwiększa twój współczynnik ataku o 5. lamacz Łamacz mieczy zwiększa twój współczynnik obrony 4 i ataku 1.
kostur Kostur czarodziejstwa zwiększa twoją moc zaklęć o 5. berlo Legendarne berło zwiększa wszystkie współczynniki o 2.
ramie Ramię męczennika:

  • zwiększa twoją moc zaklęć o 3;
  • podwyższa morale o 1, jeżeli w armii są nieumarli.
masthead Top masztowy zwiększa o 1 morale i szczęście na morzu.
serceognia Serce ognia:

  • podwaja zadawane obrażenia zaklęć ognia;
  • zmniejsza otrzymywane obrażenia z ognia o połowę.
sercelodu Serce lodu:

  • podwaja zadawane obrażenia zaklęć zimna;
  • zmniejsza otrzymywane obrażenia z zimna o połowę.
kulaneg Kula negacji uniemożliwia rzucanie zaklęć na polu bitwy. szpadel Szpadel nekromancji zwiększa zdolności nekromanckie.
kula Kryształowa kula przedstawia szczegółowe informacje o wrogich bohaterach i jednostkach. broach_shielding Brosza osłony zmniejsza o połowę obrażenia z Armagedonu i Burzy Żywiołów, jednak zmniejsza moc zaklęć o 2.
zwoj Zwój zaklęć zawiera czar i umożliwia korzystanie z niego bohaterowi.

Artykuł utworzony 02.05.2013r. dla Tajemnic Antagarichu.

Dodaj komentarz