W drugiej części sagi HoM&M znajdziemy o wiele więcej magicznych przedmiotów wpływających na statystyki bohatera, morale i szczęście wojsk, prędkość poruszania się, pole widzenia i inne parametry istotne dla pozytywnego rezultatu misji – jest ich 99, z czego 17 pojawia się wraz z dodatkiem Price of Loyality. Artefakty zdobyć można na mapie przygód, gdzie leżą luzem bądź w skrzyniach w lokacjach typu krypta (np. na Cmentarzu), poprzez pokonanie wrogiego bohatera (jeśli nie ucieknie ani nie skapituluje).
Bohaterowie mogą przechowywać w ekwipunku maksymalnie 14 artefaktów, tak jak w poprzedniej części. Istnieje możliwość swobodnej wymiany przedmiotów między herosami tej samej flagi, z wyjątkiem Księgi Czarów, Fizbinu Nieszczęścia, Przeklętej maski oraz Weksla Fiskalnego.
Artefakty ataku i obrony
|
|
Artefakty mocy i wiedzy
|
|
Artefakty morale i szczęścia
Artefakty zwiększające ruch
Buty mobilności podróżnika zwiększają zasięg ruchu na lądzie. |
Prawdziwy kompas mobilności zwiększa zasięg ruchu na lądzie i morzu. | ||
Buty mobilności nomada zwiększają zasięg ruchu na lądzie. | Żeglarski sekstans mobilności zwiększa zasięg ruchu na morzu. |
Artefakty surowcowe
Bezdenna sakiewka złota daje ci 500 sztuk złota dziennie. | Niewyczerpana sterta drewna daje ci 1 sztukę drewna dziennie. | ||
Bezdenna torba złota daje ci 750 sztuk złota dziennie. | Wiecznie pełny wóz rudy daje ci 1 sztukę rudy dziennie. | ||
Bezdenny worek złota daje ci 1000 sztuk złota dziennie. | ![]() |
Bezdenna fiolka rtęci daje ci 1 sztukę rtęci dziennie. | |
Weksel fiskalny powoduje stratę 250 sztuk złota dziennie. | ![]() |
Bezdenna sakiewka kryształów daje ci 1 kryształ dziennie. | |
Złota gęś zwiększa twój dochód o 10 000 sztuk złota na turę. | Bezdenna sakiewka klejnotów daje ci 1 klejnot dziennie. | ||
![]() |
Bezdenna sakiewka siarki daje ci 1 uncję siarki dziennie. |
Artefakty magiczne
Księga Magii pozwala korzystać z zaklęć. | Księga Żywiołów podwaja skuteczność zaklęć przywołujących żywiołaki. | ||
Ognisty płaszcz zmniejsza o 50% obrażenia od ognia. | Lodowy płaszcz zmniejsza o 50% obrażenia od zimna. | ||
Czepiec zmniejsza o połowę koszt rzucania czarów umysłu. | Kapelusz czarodzieja przedłuża czas działania zaklęć o 10 tur. | ||
Hełm błyskawic zmniejsza o 50% obrażenia od błyskawic. | Piorunochron zwiększa o 50% zadawane obrażenia od błyskawic. | ||
Zaklęta klepsydra przedłuża czas działania zaklęć o 2 tury. | Złe oko zmniejsza o połowę koszt rzucania klątw. | ||
Niestygnąca bryłka magmy zwiększa o 50% obrażenia zadawane od ognia. | Wiecznie zimny sopel zwiększa o 50% obrażenia zadawane od zimna. | ||
Różdżka negacji chroni przed zaklęciem Rozproszenie magii. | Medalion śmierci chroni przed świętymi zaklęciami. | ||
Ankh zwiększa o połowę skuteczność zaklęć wskrzeszających. | Pierścień żywiołów zmniejsza o połowę koszt rzucania zaklęć przywołujących. | ||
Medalion wolnej woli chroni przed Hipnozą. | Złoty zegarek zwiększa skuteczność Hipnozy. | ||
Medalion życia chroni przed zaklęciami śmierci. | Święty medalion chroni przed klątwami. | ||
Medalion wszystkowidzenia chroni przed Oślepieniem. | Kinetyczny medalion chroni przed paraliżem. | ||
Medalion spokoju chroni przed szaleństwem. | Wężowy pierścień zmniejsza o połowę koszt rzucania błogosławieństw. |
Inne artefakty
Teleskop zwiększa pole widzenia o 1 punkt. |
Pierścień magii regeneruje 2 punkty magii co turę. |
||
![]() |
Pióro dyplomaty zmniejsza koszty poddania się o 10%. | Potworna maska nie pozwala armiom neutralnym dołączyć do bohatera. | |
Balista szybkości pozwala na podwójny atak katapulty podczas oblężenia zamku. | Wóz z amunicją zapewnia nieograniczoną liczbę strzałów jednostek atakujących na odległość. | ||
Złoty łuk powoduje, że strzelec zadaje obrażenia bez kar za przeszkody. |
Artefakty z dodatku Price of Loyality
Miecz Andurana zwiększa twój współczynnik ataku o 5. | Napierśnik Andurana zwiększa twój współczynnik obrony o 5. | ||
Hełm Andurana zwiększa twoją moc zaklęć o 5. | Bitewny strój Andurana:
|
||
Święty młot zwiększa twój współczynnik ataku o 5. | Łamacz mieczy zwiększa twój współczynnik obrony 4 i ataku 1. | ||
Kostur czarodziejstwa zwiększa twoją moc zaklęć o 5. | Legendarne berło zwiększa wszystkie współczynniki o 2. | ||
Ramię męczennika:
|
Top masztowy zwiększa o 1 morale i szczęście na morzu. | ||
Serce ognia:
|
Serce lodu:
|
||
Kula negacji uniemożliwia rzucanie zaklęć na polu bitwy. | Szpadel nekromancji zwiększa zdolności nekromanckie. | ||
Kryształowa kula przedstawia szczegółowe informacje o wrogich bohaterach i jednostkach. | Brosza osłony zmniejsza o połowę obrażenia z Armagedonu i Burzy Żywiołów, jednak zmniejsza moc zaklęć o 2. | ||
Zwój zaklęć zawiera czar i umożliwia korzystanie z niego bohaterowi. |
Artykuł utworzony 02.05.2013r. dla Tajemnic Antagarichu.