W drugiej części sagi HoM&M znajdziemy o wiele więcej magicznych przedmiotów wpływających na statystyki bohatera, morale i szczęście wojsk, prędkość poruszania się, pole widzenia i inne parametry istotne dla pozytywnego rezultatu misji – jest ich 99, z czego 17 pojawia się wraz z dodatkiem Price of Loyality. Artefakty zdobyć można na mapie przygód, gdzie leżą luzem bądź w skrzyniach w lokacjach typu krypta (np. na Cmentarzu), poprzez pokonanie wrogiego bohatera (jeśli nie ucieknie ani nie skapituluje).
Bohaterowie mogą przechowywać w ekwipunku maksymalnie 14 artefaktów, tak jak w poprzedniej części. Istnieje możliwość swobodnej wymiany przedmiotów między herosami tej samej flagi, z wyjątkiem Księgi Czarów, Fizbinu Nieszczęścia, Przeklętej maski oraz Weksla Fiskalnego.
Artefakty ataku i obrony
 |
Grzmiąca maczuga dominium zwiększa twój współczynnik ataku o 1. |
 |
Olbrzymi korbacz dominium zwiększa twój współczynnik do ataku o 1. |
 |
Potężny topór dominium zwiększa twój współczynnik ataku o 2. |
![mieczdominium]() |
Smoczy miecz dominium zwiększa twój współczynnik ataku o 3. |
![rogatyhelm]() |
Rogaty hełm zwiększa twoje współczynniki ataku i obrony o 1. |
![najmiecz]() |
Najznakomitszy miecz dominium zwiększa twój współczynnik ataku o 12. |
![najtarcza]() |
Najznakomitsza tarcza zwiększa twoje współczynniki ataku i obrony o 6. |
|
![helmochrony]() |
Wzmocniony hełm ochrony zwiększa twój współczynnik obrony o 1. |
![ochrekawice]() |
Pancerne rękawice ochrony zwiększają twój współczynnik obrony o 1. |
![ochtarcza]() |
Maskująca tarcza ochrony zwiększa twój współczynnik obrony o 2. |
![napiersnik]() |
Boski napierśnik ochrony zwiększa twój współczynnik obrony o 3. |
![rogatatarcza]() |
Rogata tarcza zwiększa twoje współczynniki ataku i obrony o 2. |
![najplaszcz]() |
Najznakomitszy płaszcz ochrony zwiększa twój współczynnik obrony o 12. |
![najkorona]() |
Najznakomitsza korona zwiększa wszystkie cztery współczynniki o 4. |
|
Artefakty mocy i wiedzy
![pierscien]() |
Pierścień mocy maga zwiększa twoją moc zaklęć o 2. |
![bransoleta]() |
Magiczna bransoleta czarodzieja zwiększa twoją moc zaklęć o 2. |
![brosza]() |
Brosza magii wiedźmy zwiększa twoją moc zaklęć o 3. |
![naszyjnik]() |
Tajemniczy naszyjnik magii zwiększa twoją moc zaklęć o 4. |
![bialaperla]() |
Biała perła zwiększa twoją moc zaklęć oraz wiedzę o 1. |
![najrozdzka]() |
Najznakomitsza różdżka magii zwiększa twoją moc zaklęć o 12. |
![najkostur]() |
Najznakomitszy kostur zwiększa twoją moc zaklęć oraz wiedzę o 6. |
|
![zwoj1]() |
Pomniejszy zwój wiedzy zwiększa twoją wiedzę o 2. |
![zwoj2]() |
Większy zwój wiedzy zwiększa twoją wiedzę o 3. |
![zwoj3]() |
Wspaniały zwój wiedzy zwiększa twoją wiedzę o 4. |
![zwoj4]() |
Doskonały zwój wiedzy zwiększa twoją wiedzę o 5. |
![czarnaperla]() |
Czarna perła zwiększa twoją moc zaklęć oraz wiedzę o 2. |
![najksiega]() |
Najznakomitsza księga wiedzy zwiększa twoją wiedzę o 12. |
![najkorona]() |
Najznakomitsza korona zwiększa wszystkie cztery współczynniki o 4. |
|
Artefakty morale i szczęścia
![medalhonoru]() |
Medal honoru zwiększa twoje morale |
![medalmestwa]() |
Medal męstwa zwiększa twoje morale |
![medalodwagi]() |
Medal odwagi zwiększa twoje morale |
![medaluznania]() |
Medal uznania zwiększa twoje morale
|
![fizbin]() |
Fizbin nieszczęścia znacznie obniża twoje morale.
|
|
![koniczyna]() |
Czterolistna koniczyna zwiększa twoje szczęście w czasie walki.
|
![podkowa]() |
Złota podkowa zwiększa twoje szczęście w czasie walki.
|
![lapka]() |
Królicza łapka zwiększa twoje szczęście w czasie walki. |
![moneta]() |
Szczęśliwa moneta hazardzisty zwiększa twoje szczęście w czasie walki. |
|
Artefakty zwiększające ruch
![butypodroznika]() |
Buty mobilności podróżnika zwiększają zasięg ruchu na lądzie.
|
![kompas]() |
Prawdziwy kompas mobilności zwiększa zasięg ruchu na lądzie i morzu. |
![butynomada]() |
Buty mobilności nomada zwiększają zasięg ruchu na lądzie. |
![sekstans]() |
Żeglarski sekstans mobilności zwiększa zasięg ruchu na morzu. |
Artefakty surowcowe
![sakiewka]() |
Bezdenna sakiewka złota daje ci 500 sztuk złota dziennie. |
![drewno]() |
Niewyczerpana sterta drewna daje ci 1 sztukę drewna dziennie. |
![torba]() |
Bezdenna torba złota daje ci 750 sztuk złota dziennie. |
![ruda]() |
Wiecznie pełny wóz rudy daje ci 1 sztukę rudy dziennie. |
![worek]() |
Bezdenny worek złota daje ci 1000 sztuk złota dziennie. |
![fiolka]() |
Bezdenna fiolka rtęci daje ci 1 sztukę rtęci dziennie. |
![weksel]() |
Weksel fiskalny powoduje stratę 250 sztuk złota dziennie. |
![sakiewkakryszt]() |
Bezdenna sakiewka kryształów daje ci 1 kryształ dziennie. |
![ges]() |
Złota gęś zwiększa twój dochód o 10 000 sztuk złota na turę. |
![sakiewkaklejnotow]() |
Bezdenna sakiewka klejnotów daje ci 1 klejnot dziennie. |
![sakiewkasiarki]() |
Bezdenna sakiewka siarki daje ci 1 uncję siarki dziennie. |
Artefakty magiczne
![ksiega]() |
Księga Magii pozwala korzystać z zaklęć. |
![ksiegazyw]() |
Księga Żywiołów podwaja skuteczność zaklęć przywołujących żywiołaki. |
![plaszczogn]() |
Ognisty płaszcz zmniejsza o 50% obrażenia od ognia. |
![plaszczlod]() |
Lodowy płaszcz zmniejsza o 50% obrażenia od zimna. |
![czepiec]() |
Czepiec zmniejsza o połowę koszt rzucania czarów umysłu. |
![kapelusz]() |
Kapelusz czarodzieja przedłuża czas działania zaklęć o 10 tur. |
![helmblysk]() |
Hełm błyskawic zmniejsza o 50% obrażenia od błyskawic. |
![piorunochron]() |
Piorunochron zwiększa o 50% zadawane obrażenia od błyskawic. |
![klepsydra]() |
Zaklęta klepsydra przedłuża czas działania zaklęć o 2 tury. |
![oko]() |
Złe oko zmniejsza o połowę koszt rzucania klątw. |
![bryla]() |
Niestygnąca bryłka magmy zwiększa o 50% obrażenia zadawane od ognia. |
![sopel]() |
Wiecznie zimny sopel zwiększa o 50% obrażenia zadawane od zimna. |
![rozdzkaneg]() |
Różdżka negacji chroni przed zaklęciem Rozproszenie magii. |
![medalionsmierci]() |
Medalion śmierci chroni przed świętymi zaklęciami. |
![ankh]() |
Ankh zwiększa o połowę skuteczność zaklęć wskrzeszających. |
![pierscienzyw]() |
Pierścień żywiołów zmniejsza o połowę koszt rzucania zaklęć przywołujących. |
![medalionwoli]() |
Medalion wolnej woli chroni przed Hipnozą. |
![zegarek]() |
Złoty zegarek zwiększa skuteczność Hipnozy. |
![medalionzycia]() |
Medalion życia chroni przed zaklęciami śmierci. |
![medalionsw]() |
Święty medalion chroni przed klątwami. |
![medalionwszystk]() |
Medalion wszystkowidzenia chroni przed Oślepieniem. |
![medalionkin]() |
Kinetyczny medalion chroni przed paraliżem. |
![medalionspokoju]() |
Medalion spokoju chroni przed szaleństwem. |
![wezpierscien]() |
Wężowy pierścień zmniejsza o połowę koszt rzucania błogosławieństw. |
Inne artefakty
![teleskop]() |
Teleskop zwiększa pole widzenia o 1 punkt.
|
![pierscienmocy]() |
Pierścień magii regeneruje 2 punkty magii co turę.
|
![pioro]() |
Pióro dyplomaty zmniejsza koszty poddania się o 10%. |
![maska]() |
Potworna maska nie pozwala armiom neutralnym dołączyć do bohatera. |
![balista]() |
Balista szybkości pozwala na podwójny atak katapulty podczas oblężenia zamku. |
![woz]() |
Wóz z amunicją zapewnia nieograniczoną liczbę strzałów jednostek atakujących na odległość. |
![zlotyluk]() |
Złoty łuk powoduje, że strzelec zadaje obrażenia bez kar za przeszkody. |
Artefakty z dodatku Price of Loyality
Artykuł utworzony 02.05.2013r. dla Tajemnic Antagarichu.