W drugiej części sagi HoM&M znajdziemy o wiele więcej magicznych przedmiotów wpływających na statystyki bohatera, morale i szczęście wojsk, prędkość poruszania się, pole widzenia i inne parametry istotne dla pozytywnego rezultatu misji – jest ich 99, z czego 17 pojawia się wraz z dodatkiem Price of Loyality. Artefakty zdobyć można na mapie przygód, gdzie leżą luzem bądź w skrzyniach w lokacjach typu krypta (np. na Cmentarzu), poprzez pokonanie wrogiego bohatera (jeśli nie ucieknie ani nie skapituluje).
Bohaterowie mogą przechowywać w ekwipunku maksymalnie 14 artefaktów, tak jak w poprzedniej części. Istnieje możliwość swobodnej wymiany przedmiotów między herosami tej samej flagi, z wyjątkiem Księgi Czarów, Fizbinu Nieszczęścia, Przeklętej maski oraz Weksla Fiskalnego.
Artefakty ataku i obrony
|
Grzmiąca maczuga dominium zwiększa twój współczynnik ataku o 1. |
|
Olbrzymi korbacz dominium zwiększa twój współczynnik do ataku o 1. |
|
Potężny topór dominium zwiększa twój współczynnik ataku o 2. |
|
Smoczy miecz dominium zwiększa twój współczynnik ataku o 3. |
|
Rogaty hełm zwiększa twoje współczynniki ataku i obrony o 1. |
|
Najznakomitszy miecz dominium zwiększa twój współczynnik ataku o 12. |
|
Najznakomitsza tarcza zwiększa twoje współczynniki ataku i obrony o 6. |
|
|
Wzmocniony hełm ochrony zwiększa twój współczynnik obrony o 1. |
|
Pancerne rękawice ochrony zwiększają twój współczynnik obrony o 1. |
|
Maskująca tarcza ochrony zwiększa twój współczynnik obrony o 2. |
|
Boski napierśnik ochrony zwiększa twój współczynnik obrony o 3. |
|
Rogata tarcza zwiększa twoje współczynniki ataku i obrony o 2. |
|
Najznakomitszy płaszcz ochrony zwiększa twój współczynnik obrony o 12. |
|
Najznakomitsza korona zwiększa wszystkie cztery współczynniki o 4. |
|
Artefakty mocy i wiedzy
|
Pierścień mocy maga zwiększa twoją moc zaklęć o 2. |
|
Magiczna bransoleta czarodzieja zwiększa twoją moc zaklęć o 2. |
|
Brosza magii wiedźmy zwiększa twoją moc zaklęć o 3. |
|
Tajemniczy naszyjnik magii zwiększa twoją moc zaklęć o 4. |
|
Biała perła zwiększa twoją moc zaklęć oraz wiedzę o 1. |
|
Najznakomitsza różdżka magii zwiększa twoją moc zaklęć o 12. |
|
Najznakomitszy kostur zwiększa twoją moc zaklęć oraz wiedzę o 6. |
|
|
Pomniejszy zwój wiedzy zwiększa twoją wiedzę o 2. |
|
Większy zwój wiedzy zwiększa twoją wiedzę o 3. |
|
Wspaniały zwój wiedzy zwiększa twoją wiedzę o 4. |
|
Doskonały zwój wiedzy zwiększa twoją wiedzę o 5. |
|
Czarna perła zwiększa twoją moc zaklęć oraz wiedzę o 2. |
|
Najznakomitsza księga wiedzy zwiększa twoją wiedzę o 12. |
|
Najznakomitsza korona zwiększa wszystkie cztery współczynniki o 4. |
|
Artefakty morale i szczęścia
|
Medal honoru zwiększa twoje morale |
|
Medal męstwa zwiększa twoje morale |
|
Medal odwagi zwiększa twoje morale |
|
Medal uznania zwiększa twoje morale
|
|
Fizbin nieszczęścia znacznie obniża twoje morale.
|
|
|
Czterolistna koniczyna zwiększa twoje szczęście w czasie walki.
|
|
Złota podkowa zwiększa twoje szczęście w czasie walki.
|
|
Królicza łapka zwiększa twoje szczęście w czasie walki. |
|
Szczęśliwa moneta hazardzisty zwiększa twoje szczęście w czasie walki. |
|
Artefakty zwiększające ruch
|
Buty mobilności podróżnika zwiększają zasięg ruchu na lądzie.
|
|
Prawdziwy kompas mobilności zwiększa zasięg ruchu na lądzie i morzu. |
|
Buty mobilności nomada zwiększają zasięg ruchu na lądzie. |
|
Żeglarski sekstans mobilności zwiększa zasięg ruchu na morzu. |
Artefakty surowcowe
|
Bezdenna sakiewka złota daje ci 500 sztuk złota dziennie. |
|
Niewyczerpana sterta drewna daje ci 1 sztukę drewna dziennie. |
|
Bezdenna torba złota daje ci 750 sztuk złota dziennie. |
|
Wiecznie pełny wóz rudy daje ci 1 sztukę rudy dziennie. |
|
Bezdenny worek złota daje ci 1000 sztuk złota dziennie. |
|
Bezdenna fiolka rtęci daje ci 1 sztukę rtęci dziennie. |
|
Weksel fiskalny powoduje stratę 250 sztuk złota dziennie. |
|
Bezdenna sakiewka kryształów daje ci 1 kryształ dziennie. |
|
Złota gęś zwiększa twój dochód o 10 000 sztuk złota na turę. |
|
Bezdenna sakiewka klejnotów daje ci 1 klejnot dziennie. |
|
Bezdenna sakiewka siarki daje ci 1 uncję siarki dziennie. |
Artefakty magiczne
|
Księga Magii pozwala korzystać z zaklęć. |
|
Księga Żywiołów podwaja skuteczność zaklęć przywołujących żywiołaki. |
|
Ognisty płaszcz zmniejsza o 50% obrażenia od ognia. |
|
Lodowy płaszcz zmniejsza o 50% obrażenia od zimna. |
|
Czepiec zmniejsza o połowę koszt rzucania czarów umysłu. |
|
Kapelusz czarodzieja przedłuża czas działania zaklęć o 10 tur. |
|
Hełm błyskawic zmniejsza o 50% obrażenia od błyskawic. |
|
Piorunochron zwiększa o 50% zadawane obrażenia od błyskawic. |
|
Zaklęta klepsydra przedłuża czas działania zaklęć o 2 tury. |
|
Złe oko zmniejsza o połowę koszt rzucania klątw. |
|
Niestygnąca bryłka magmy zwiększa o 50% obrażenia zadawane od ognia. |
|
Wiecznie zimny sopel zwiększa o 50% obrażenia zadawane od zimna. |
|
Różdżka negacji chroni przed zaklęciem Rozproszenie magii. |
|
Medalion śmierci chroni przed świętymi zaklęciami. |
|
Ankh zwiększa o połowę skuteczność zaklęć wskrzeszających. |
|
Pierścień żywiołów zmniejsza o połowę koszt rzucania zaklęć przywołujących. |
|
Medalion wolnej woli chroni przed Hipnozą. |
|
Złoty zegarek zwiększa skuteczność Hipnozy. |
|
Medalion życia chroni przed zaklęciami śmierci. |
|
Święty medalion chroni przed klątwami. |
|
Medalion wszystkowidzenia chroni przed Oślepieniem. |
|
Kinetyczny medalion chroni przed paraliżem. |
|
Medalion spokoju chroni przed szaleństwem. |
|
Wężowy pierścień zmniejsza o połowę koszt rzucania błogosławieństw. |
Inne artefakty
|
Teleskop zwiększa pole widzenia o 1 punkt.
|
|
Pierścień magii regeneruje 2 punkty magii co turę.
|
|
Pióro dyplomaty zmniejsza koszty poddania się o 10%. |
|
Potworna maska nie pozwala armiom neutralnym dołączyć do bohatera. |
|
Balista szybkości pozwala na podwójny atak katapulty podczas oblężenia zamku. |
|
Wóz z amunicją zapewnia nieograniczoną liczbę strzałów jednostek atakujących na odległość. |
|
Złoty łuk powoduje, że strzelec zadaje obrażenia bez kar za przeszkody. |
Artefakty z dodatku Price of Loyality
Artykuł utworzony 02.05.2013r. dla Tajemnic Antagarichu.