heroes 2

W drugiej części sagi HoM&M znajdziemy o wiele więcej magicznych przedmiotów wpływających na statystyki bohatera, morale i szczęście wojsk, prędkość poruszania się, pole widzenia i inne parametry istotne dla pozytywnego rezultatu misji – jest ich 99, z czego 17 pojawia się wraz z dodatkiem Price of Loyality. Artefakty zdobyć można na mapie przygód, gdzie leżą luzem bądź w skrzyniach w lokacjach typu krypta (np. na Cmentarzu), poprzez pokonanie wrogiego bohatera (jeśli nie ucieknie ani nie skapituluje).

Bohaterowie mogą przechowywać w ekwipunku maksymalnie 14 artefaktów, tak jak w poprzedniej części. Istnieje możliwość swobodnej wymiany przedmiotów między herosami tej samej flagi, z wyjątkiem Księgi Czarów, Fizbinu Nieszczęścia, Przeklętej maski oraz Weksla Fiskalnego.

Artefakty ataku i obrony

maczugadominiumGrzmiąca maczuga dominium zwiększa twój współczynnik ataku o 1.
korbaczdomiumOlbrzymi korbacz dominium zwiększa twój współczynnik do ataku o 1.
topordominiumPotężny topór dominium zwiększa twój współczynnik ataku o 2.
mieczdominiumSmoczy miecz dominium zwiększa twój współczynnik ataku o 3.
rogatyhelmRogaty hełm zwiększa twoje współczynniki ataku i obrony o 1.
najmieczNajznakomitszy miecz dominium zwiększa twój współczynnik ataku o 12.
najtarczaNajznakomitsza tarcza zwiększa twoje współczynniki ataku i obrony o 6.
helmochronyWzmocniony hełm ochrony zwiększa twój współczynnik obrony o 1.
ochrekawicePancerne rękawice ochrony zwiększają twój współczynnik obrony o 1.
ochtarczaMaskująca tarcza ochrony zwiększa twój współczynnik obrony o 2.
napiersnikBoski napierśnik ochrony zwiększa twój współczynnik obrony o 3.
rogatatarczaRogata tarcza zwiększa twoje współczynniki ataku i obrony o 2.
najplaszczNajznakomitszy płaszcz ochrony zwiększa twój współczynnik obrony o 12.
najkoronaNajznakomitsza korona zwiększa wszystkie cztery współczynniki o 4.

Artefakty mocy i wiedzy

pierscienPierścień mocy maga zwiększa twoją moc zaklęć o 2.
bransoletaMagiczna bransoleta czarodzieja zwiększa twoją moc zaklęć o 2.
broszaBrosza magii wiedźmy zwiększa twoją moc zaklęć o 3.
naszyjnikTajemniczy naszyjnik magii zwiększa twoją moc zaklęć o 4.
bialaperlaBiała perła zwiększa twoją moc zaklęć oraz wiedzę o 1.
najrozdzkaNajznakomitsza różdżka magii zwiększa twoją moc zaklęć o 12.
najkosturNajznakomitszy kostur zwiększa twoją moc zaklęć oraz wiedzę o 6.
zwoj1Pomniejszy zwój wiedzy zwiększa twoją wiedzę o 2.
zwoj2Większy zwój wiedzy zwiększa twoją wiedzę o 3.
zwoj3Wspaniały zwój wiedzy zwiększa twoją wiedzę o 4.
zwoj4Doskonały zwój wiedzy zwiększa twoją wiedzę o 5.
czarnaperlaCzarna perła zwiększa twoją moc zaklęć oraz wiedzę o 2.
najksiegaNajznakomitsza księga wiedzy zwiększa twoją wiedzę o 12.
najkoronaNajznakomitsza korona zwiększa wszystkie cztery współczynniki o 4.

Artefakty morale i szczęścia

medalhonoruMedal honoru zwiększa twoje morale
medalmestwaMedal męstwa zwiększa twoje morale
medalodwagiMedal odwagi zwiększa twoje morale
medaluznaniaMedal uznania zwiększa twoje morale
fizbinFizbin nieszczęścia znacznie obniża twoje morale.
koniczynaCzterolistna koniczyna zwiększa twoje szczęście w czasie walki.
podkowaZłota podkowa zwiększa twoje szczęście w czasie walki.
lapkaKrólicza łapka zwiększa twoje szczęście w czasie walki.
monetaSzczęśliwa moneta hazardzisty zwiększa twoje szczęście w czasie walki.

Artefakty zwiększające ruch

butypodroznikaButy mobilności podróżnika zwiększają zasięg ruchu na lądzie.
kompasPrawdziwy kompas mobilności zwiększa zasięg ruchu na lądzie i morzu.
butynomadaButy mobilności nomada zwiększają zasięg ruchu na lądzie.sekstansŻeglarski sekstans mobilności zwiększa zasięg ruchu na morzu.

Artefakty surowcowe

sakiewkaBezdenna sakiewka złota daje ci 500 sztuk złota dziennie.drewnoNiewyczerpana sterta drewna daje ci 1 sztukę drewna dziennie.
torbaBezdenna torba złota daje ci 750 sztuk złota dziennie.rudaWiecznie pełny wóz rudy daje ci 1 sztukę rudy dziennie.
worekBezdenny worek złota daje ci 1000 sztuk złota dziennie.fiolka Bezdenna fiolka rtęci daje ci 1 sztukę rtęci dziennie.
wekselWeksel fiskalny powoduje stratę 250 sztuk złota dziennie.sakiewkakrysztBezdenna sakiewka kryształów daje ci 1 kryształ dziennie.
gesZłota gęś zwiększa twój dochód o 10 000 sztuk złota na turę.sakiewkaklejnotowBezdenna sakiewka klejnotów daje ci 1 klejnot dziennie.
sakiewkasiarkiBezdenna sakiewka siarki daje ci 1 uncję siarki dziennie.

Artefakty magiczne

ksiegaKsięga Magii pozwala korzystać z zaklęć.ksiegazywKsięga Żywiołów podwaja skuteczność zaklęć przywołujących żywiołaki.
plaszczognOgnisty płaszcz zmniejsza o 50% obrażenia od ognia.plaszczlodLodowy płaszcz zmniejsza o 50% obrażenia od zimna.
czepiecCzepiec zmniejsza o połowę koszt rzucania czarów umysłu.kapeluszKapelusz czarodzieja przedłuża czas działania zaklęć o 10 tur.
helmblyskHełm błyskawic zmniejsza o 50% obrażenia od błyskawic.piorunochronPiorunochron zwiększa o 50% zadawane obrażenia od błyskawic.
klepsydraZaklęta klepsydra przedłuża czas działania zaklęć o 2 tury.okoZłe oko zmniejsza o połowę koszt rzucania klątw.
brylaNiestygnąca bryłka magmy zwiększa o 50% obrażenia zadawane od ognia.sopelWiecznie zimny sopel zwiększa o 50% obrażenia zadawane od zimna.
rozdzkanegRóżdżka negacji chroni przed zaklęciem Rozproszenie magii.medalionsmierciMedalion śmierci chroni przed świętymi zaklęciami.
ankhAnkh zwiększa o połowę skuteczność zaklęć wskrzeszających.pierscienzywPierścień żywiołów zmniejsza o połowę koszt rzucania zaklęć przywołujących.
medalionwoliMedalion wolnej woli chroni przed Hipnozą.zegarekZłoty zegarek zwiększa skuteczność Hipnozy.
medalionzyciaMedalion życia chroni przed zaklęciami śmierci.medalionswŚwięty medalion chroni przed klątwami.
medalionwszystkMedalion wszystkowidzenia chroni przed Oślepieniem.medalionkinKinetyczny medalion chroni przed paraliżem.
medalionspokojuMedalion spokoju chroni przed szaleństwem.wezpierscienWężowy pierścień zmniejsza o połowę koszt rzucania błogosławieństw.

 Inne artefakty

teleskopTeleskop zwiększa pole widzenia o 1 punkt.
pierscienmocyPierścień magii regeneruje 2 punkty magii co turę.
pioroPióro dyplomaty zmniejsza koszty poddania się o 10%.maskaPotworna maska nie pozwala armiom neutralnym dołączyć do bohatera.
balistaBalista szybkości pozwala na podwójny atak katapulty podczas oblężenia zamku.wozWóz z amunicją zapewnia nieograniczoną liczbę strzałów jednostek atakujących na odległość.
zlotylukZłoty łuk powoduje, że strzelec zadaje obrażenia bez kar za przeszkody.

 Artefakty z dodatku Price of Loyality

andmieczMiecz Andurana zwiększa twój współczynnik ataku o 5.andnapiersnikNapierśnik Andurana zwiększa twój współczynnik obrony o 5.
andhelmHełm Andurana zwiększa twoją moc zaklęć o 5.andstrojBitewny strój Andurana:

  • zwiększa współczynniki ataku, obrony i mocy o 5;
  • daje maksymalne morale i szczęście podczas walki;
  • dostarcza zaklęcia Miejski Portal.

 

swmlotŚwięty młot zwiększa twój współczynnik ataku o 5.lamaczŁamacz mieczy zwiększa twój współczynnik obrony 4 i ataku 1.
kosturKostur czarodziejstwa zwiększa twoją moc zaklęć o 5.berloLegendarne berło zwiększa wszystkie współczynniki o 2.
ramieRamię męczennika:

  • zwiększa twoją moc zaklęć o 3;
  • podwyższa morale o 1, jeżeli w armii są nieumarli.
mastheadTop masztowy zwiększa o 1 morale i szczęście na morzu.
serceogniaSerce ognia:

  • podwaja zadawane obrażenia zaklęć ognia;
  • zmniejsza otrzymywane obrażenia z ognia o połowę.
serceloduSerce lodu:

  • podwaja zadawane obrażenia zaklęć zimna;
  • zmniejsza otrzymywane obrażenia z zimna o połowę.
kulanegKula negacji uniemożliwia rzucanie zaklęć na polu bitwy.szpadelSzpadel nekromancji zwiększa zdolności nekromanckie.
kulaKryształowa kula przedstawia szczegółowe informacje o wrogich bohaterach i jednostkach.broach_shieldingBrosza osłony zmniejsza o połowę obrażenia z Armagedonu i Burzy Żywiołów, jednak zmniejsza moc zaklęć o 2.
zwojZwój zaklęć zawiera czar i umożliwia korzystanie z niego bohaterowi.

Artykuł utworzony 02.05.2013r. dla Tajemnic Antagarichu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *