Po Obronie Złotego Klasztoru nadszedł czas na publikację mojej kolejnej mapy do Heroes of Might and Magic 3. Ponownie dzieło to osadzone jest w uniwersum pisanej przeze mnie w dalszym ciągu powieści Czas Chaosu, przedstawiając kolejny jej wątek poboczny.
Niefortunna Rebelia
W toku wojennej zawieruchy nastroje uciskanych i zagrożonych chłopów Imperium stawały się coraz bardziej nieprzychylne władzy. W prowincji Enwalentu doszło do rebelii. Krist, były doradca rezydujący dotąd w Złotym Klasztorze, wyruszył ze specjalną misją, mającą na celu przywrócenie porządku.
Parametry:
Rozmiar M (z podziemiami, brak wody), maksymalne doświadczenie – 10 lvl, poziom trudności – 130%;
Drużyny:
(a) czerwony (Krist) + zielony (lojaliści),
(b) brązowy (zbuntowani chłopi) + pomarańczowy (przywódcy rebelii),
(c) fioletowy – sekta Gulthana,
(d) różowy – jeźdźcy pustyni Kro’Neharuk;
Cel: Zdobycie miasta Creditt lub pokonanie wszystkich wrogów.
Stworzona pod kątem dodatku The Shadow of Death, natomiast działa również pod HotA (ponownie zalecałbym korzystanie z wersji spolszczonej tej modyfikacji, z uwagi na wielość tekstów fabularnych).

Specyfika
Głównym protagonistą scenariusza jest kapitan Krist. Postać ta pojawiła się w tekstach fabularnych misji Obrona Złotego Klasztoru jako doradca Brata-Obrońcy Riona (zachęcam do zagrania!). Akcja dzieje się po sławetnym odparciu nieumarłych spod świętej biblioteki. Krist w międzyczasie uzyskał stopień wojskowy z rąk samego generała Paulusa, władającego prowincją Enwalentu. Otrzymał od razu niezwykle poważne zadanie – stłumienia rebelii w sercu prowincji pod nieobecność wodza.

Ze względu jednak na kryzysową sytuację Krist nie otrzymał w zasadzie wsparcia militarnego ani logistycznego. Będzie on musiał sam zbadać sytuację w regionie i zgromadzić armię, rekrutującą się głównie spośród chłopstwa i innych jednostek neutralnych. Problemy napotka już w drodze do swej bazy, zwanej Dolnym Obozem, w którym to ukryli się uchodźcy wierni Imperium. Konfrontacja z kapitan Jeleną i pozyskanie jej cennego dziennika opowiadającego o przebiegu rewolty Rickona del Costimy, uwolnienie Sir Gallanta to tylko niektóre wydarzenia z pierwszych dni kampanii.

W międzyczasie, z pomocą sił lojalnych Imperium, zrzeszonych wokół Lorda Spide’a, Krist otrzyma informację na temat tajemniczego zgromadzenia, znanego jako Sekta Gulthana. Jej obecność w tym regionie mocno skomplikowała i tak już zawiłą sytuację. A na to wszystko nałożyć się ma jeszcze nie do końca jeszcze wyjaśniona obecność jeźdźców pustyni z plemienia Kro’Neharuk, którymi przewodzi wybitny wojownik Anha’rak.
Całość fabularnych meandrów będzie stopniowo prezentowana w ramach licznych i rozbudowanych tekstów, pojawiających się co turę. Zalecam ich uważną lekturę, ponieważ jestem niemal przekonany, iż Niefortunna Rebelia doczeka się części drugiej… Co zaś się tyczy naszego zadania – celem głównym jest podbicie głównej siedziby buntowników, czyli twierdzy Creditt. To od gracza zależy, czy zechce zbadać także inne (w tym podziemne) fragmenty mapy. Starałem się o drobiazgowe dopracowanie elementów terenu (stąd trochę to trwało).
Pobierz “Niefortunna Rebelia - Mapa Heroes 3 SoD”
niefortunna%20rebelia.h3m – Pobrano 1013 razy –Standardowo, zachęcam do testowania mapy oraz podzielenia się swoimi wrażeniami. Będę wdzięczny za wszelkie merytoryczne sugestie.
Z ciekawości chciałem zagrać w powyższą mapę. Po ściągnięciu, wkleiłem plik do folderu z mapami Heroes III – Złota Edycja, jednakże po odpaleniu gry nie widzę jej w dostępnych misjach pojedynczych. Znasz może jakiś sposób na to żeby ją odpalić?
Witaj x, to częsty błąd, na który w moim wypadku zadziałało raz uruchomienie gry jako administrator, a raz po prostu zmiany nazwy pliku i wklejenie go jeszcze raz do folderu. Możesz tego też spróbować. Nie wiem dokładnie, czym to jest spowodowane, jeżeli uda mi się do czegoś więcej dociec, to dam znać.